Son Dakika!

biz bi' ara üşenmeyip harekete geçebilirsek bir şeyler bir şeyler yapacaz bloga. kaming suun.

4 Nisan 2011 Pazartesi

Herkes Herkese İki Arkadaş Kadar Yakındır!

Şimdi hacılar ben ne zamandır bunu derdim ama feysbuk ve diğer sosyal platformlarda iyiden iyiye ortaya çıkmaya başladı. Bu önermeyi ben lisede başka sınıflardan tanıdığım adamların başka sınıflardan da tanıdığım adamlarla arkadaş çıkması sonucunda buldum.



Şimdi daha açık şekilde anlatayım size.
x, y ve z sizin arkadaşlarınız olsun a da siz olun
x ve y birbirini tanıdığını siz biliyorsunuz
z ile herhangibi birinin bir bağlantısı olduğunu bilmiyorsunuz sadece sizin arkadaşınız olarak biliyorsunuz

Amma facebook denilen yerde öyle bir karşılaşıyorsunuz ki z ve y z ile çok iyi arkadaşmış.

Birden şaşırıyosunuz tabi nerden tanıyosun olm la bunu diye sorunca da, "hadii onu sen de mi tanıyorsun haha" gibi bir cevap alıyorsunuz.

Bu sebepledir ki şu facebook içindeki lokal bölgede yani yaşadığınız şehir içindeki insanların hepsine en fazla 3 arkadaş kadar uzaksınız efennim.

x y'yi tanıyordur y'de z'yi z'de sizi tanıyordur sonuçta bi çember içinde herkes herkesi tanıyordur.

Şematik olarak gösterirsek
x --tanır--> y
y --tanır--> z
z --tanır--> a(yani siz)
a --tanır--> x
yani;




Tamam bu bağıntı bi şehir içinde pek işe yaramaz ama daha küçük düşünürsek mesela her zaman gittiğimiz bara, bardaki herkese en fazla 2 arkadaş kadar yakınızdır.

Bunun aksini kanıtlayana ve ya çocuğumu bulup getirene yüzbinlira veriyorum (10 kuruş yani evet)