Son Dakika!

biz bi' ara üşenmeyip harekete geçebilirsek bir şeyler bir şeyler yapacaz bloga. kaming suun.

15 Aralık 2010 Çarşamba

Forumlar İçin Tercüman Aranıyor!

Wikileaks patlamasından sonra sosyal medya, gazete ve gazetecilik kavramları, internetin haberciliğe etkileri tartışılır oldu. Cüneyt Özdemir köşesinde yayınlatamadığı bir  yazısını nette paylaştığını söyleyerek,  Radikal gazetesindeki köşesinde ''Artık bir köşe yazarını yazılarını gazetede yayınlamayarak durduramazsınız'' demiş. Gayet güzel ve yerinde bir görüş.


Ancak...
Kendini bilene ve fikirlerini yazıya dökebilene iyi bir iletişim aracı olan internet ve dolayısıyla yazıların yayınlandığı platformlar, ne dediğini bilmeyen, düşüncelerini düzgün bir anlam ilişkisi içerisinde sıralayamayan kişilerin elinde çöplüğe dönüyor.

Yazının başlığı bir iş ilanıymış düşüncesi uyandırsa da, aslında şu metnin -ve forumlarda yazılmış binlerce metnin- ne anlatmak üzere yazılmış olduğunu anlayamamam nedeniyle yardım istememin sonucudur. Aşağıda bir olay anlatılıyor orası kesin. Hatta komiklikler ve şakalar olduğunu da seziyorum.  Soruyorum, benim anlamadığım yer neresi?

''derste konuşanlar (yazarı jamenq42)

hoca derste konuşanları almış lan ben konuşmayın dedim ya demiş tm hocam bida yapmayız demiş oturunlan yerinize döverim bida yaparsanız demiş ...

hoca bir konuyu anlatıyormuş kalemi bırakın demiş çocuklara birkaç çocuk bırakmamış hoca dövmüş...
hoca bu sefer arkanıza yaslanın demiş bir çocukta Atatürk gibi çocuk şimdi arkaşının sırasa bir yaslanmış hoca dövecekmiş ama ÇOCUKATATÜRK GİBİ AKILLI demişki hocam siz yaslanın dediniz bende yaslandım hoca vuramamış çocuk hocayı yerine oturtmuş sonra gene öle yapmış bu sefer hocaya demişki siz öle yapmayı demiştiniz ben 10 derecelik arkama yaslandım demiş geçen sefer 40 dereceydi demiş hiç yapma demiş hoca çocuk da kalem bırak vb. komutlarını sölemiş yapmamış dövecekmiş ki müdür gelmiş müdür demişki ne oluyor burda çocuk anlatmış vıdıdvıdı vıdı müdür dayanamamış savunmanı yap
demiş . hocam siz hiç birşey yapma dediniz olduğun gibi dur bende böle duruyorum demiş. hoca kabullenmiş o çocuğun kendisinda daha akıllıolduğunu ve artık çok iyi bir öğretmen olmuş ve çocuk onu her konuda heçmiş...

çocuk çok zengin olmuş...
bende seni bir konuda geçeyim demiş hocası ama hocayı dinlememiş.

hoca demişki sen zengin oldun adam olamadın büyük sözü dinlenir lan demiş...
bi çakmış çocuk yemiş gibi olmuş ... lan it olit ben sana demedimmi lan büyük sözü dinlenirdiye heçtim seni zengi olmuşşun kafan gitmiş ...

eskiden hocaları dinlerdin şimdide insanları dinleyip yorumlaman lazım diye lafı koymuşşş ve hocayla ödeşmişler

çocuk için mutsuz son hep senmi geçeceksin''

Yazının linki: http://www.izafet.com/enteresan-olaylar/599669-derste-konusanlar.html