Son Dakika!

biz bi' ara üşenmeyip harekete geçebilirsek bir şeyler bir şeyler yapacaz bloga. kaming suun.

27 Eylül 2011 Salı

Orta Doğu Üzerine Eşsiz Tespit!..


Sizin hiç Arap arkadaşınız oldu mu? Benim bir kere oldu, kör oldum.  Yok lan, öyle değildi o. Her ne ise, detaylara takılmayalım lütfen çünkü az sonra muhteşem, muhteşem olduğu kadar çarpıcı, çarpıcı olduğu kadar düşündürücü, düşündürürken güldüren, güldürürken takla attıran, takla attırırken… Ne diyordum ben, hah, az sonra müthiş, fevkaledenin fevkinde, eşine az rastlanır sosyolojik bir tespit midemde yeterince öğütüldükten ve bağırsaklarımda uzunca bir yol katettikten sonra culp! ünlemi ile bu sayfanın orta yerine düşecek.

Hazırsanız başlıyorum!


Ben her ne kadar ruhen herhangi bir ırka, millete, etnisiteye vb. aidiyet hissetmiyor olsam da, biyolojik olarak, izini dedemin babasına kadar sürebildiğim kökenimde, Arap’ım. Türkiye’de doğdum ve cebimde geçen ay Riyad Başkonsolosluğu’nda yenilediğim Türkiye Cumhuriyeti nüfus cüzdanını taşıyorum.  Şimdi bu durumda ben futbolcu olsaydım medyada beni şöyle tanıtacaklardı: Arap asıllı Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı beyazî defans oyuncusu Viktor Rap. (Futbol mu? Iyk, nefret ederim! Fakir insanların yegane eğlencesi. Ne kadar avam!) Üstelik malumunuz üzere Suudi Arabistan’da yaşıyorum. (Sosyolojik tespit nerede lan diyenleri esefle kınıyorum, az sabredin lan!) Etnik geçmişim ve yaşantımın üstüne uzun yıllar gurbet ellerde edindiğim tecrübemi ekleyince kendimi Orta Doğu Halkları Üzerine Sosyolojik İncelemeler ve Tespitler kürsüsünün fahri profesörü ilan etmekte bir sakınca görmüyorum.

Hâlâ başlamadım, hazırsanız şimdi başlıyorum!

Efendim Orta Doğu halklarının ilim, bilim ve teknolojide gelişmemesinin tek sebebi İslam’dır.  Aranızdan biri çıkıntılık yapar da, yine mi dine saldırıyorsun lan derse çok kırılırım, lütfen kırmayın beni.  Zira müddei iddiasını ispatla mükelleftir lafını çok severim ve bu platformdaki müddei benim, o halde iddiamı ispatlamamı bekleyin. Evet İslam, halkların gelişiminin 9 metre 15 santimetre uzağında kurulmuş, yan yana dizilmiş birtakım kural ve kaidelerden müteşekkil koca bir barajdır. Bense o barajın karşısında kaleyi hedef almış efendime söyleyeyim bir Roberto Carlos, bir Ronaldinho, bir Luis Figo’yum ve topu çatala takacağım. (Yine mi futbol!)

Orta Doğu haritasını gözünüzün önüne bir getirin şöyle, batıda Türkiye’den başlayan ve İran’ın Pakistan’ın alt köşesinden bir kısrak başı gibi uzanan son noktasına kadar olan kısma Orta Doğu denir.  Bu topraklarda yaşayan dört ırktan (ya da milletten) söz ediyoruz: Türkler, Farslar, Araplar ve İsrailliler.

Şimdi bu dört milletin durumlarına bir bakalım:

  • Araplar kendi içlerinde bir çok devlete sahipler ve her bir toplumun diğerinden oldukça farklı olduğunu söylemek mümkün. Kaos desen bunlarda, baskı ile yönetmek ve yönetilmek bunlarda, zenginlik bunlarda, fakirlik bunlarda... Her şey var da bir ilim, bilimi teknoloji yok amk!

  • Farslar dışarıya kapalı, çoğunluğunu at gözlüğü takmış insanların oluşturduğu, dip dibe olsak da haklarında pek bir şey bilmediğimiz bir millet. Yalnız şunu biliyoruz, nükleer silah ve uyuşturucu mamüllerinde gayet başarılılar. Nükleer silahı (ki ben onu becerebildiklerinden emin değilim) ilim, bilim, teknoloji saymazsak bunlarda da iş yok!

  • Türkler’i izah etmeme gerek var mı acaba yeeaaa?! İlim, bilim ve teknolojiye gözle görülür elle tutulur ne katkıları var allaseniz?


Bu üç milletin ortak noktası nedir? Dil mi? Değil! Genler mi? O da değil! Komşuluk mu? Değil! Ne peki?! Tabii ki din, yani İslam.

  • İsrailliler… Aman aman. Adamlar her taşın altından çıkıyorlar, evlerden ırak! Dünyayı yönetiyorlar lan adamlar desem yeridir yani. Peki bu adamların yukarıda saydığımız üç milletle ortak yönleri nedir? Sadece aynı coğrafyayı paylaşmak. Ama tek başlarına Orta Doğu’nun %99’unu oluşturan bu üç millet ilallah dedirtmiş durumdalar. Farkları ne? Din!

Biz hâlâ resim günahtır, heykel yapmak Allah’a şirk koşmaktır, Ramazan’da sokakta yemek yiyen var koşun dalalım diye uğraşırken, atı alan İsrail gezegende fink atıyor.

Türkler son birkaç yıldır dizi ihraç ediyorlar Orta Doğu’ya… Türk olduğumu öğrenen Araplar Murad Alemdar, Lemîs (Tuba Büyüküstün), Muhanned (Kıvanç Tatlıtuğ), müselselât Türkiyye (Türk dizileri) falan deyip mütemadiyen saçmalıyorlar. Aynı İtalya’ya giden Türklerin Milan, Juventus, Inzaghi deyu saçmalaması gibi.

Ulan ihraç ettiğimiz şey dizi yahu, dizi! Bir ya da birkaç senaristin işkembelerinden uydurdukları kurmaca hayatlar. Üstüne bizim liboşlar “Türkiye son yıllarda yaptığı atılımla Orta Doğu halklarının liderliğine soyundu vir vir vir bik bik bik” demiyorlar mı… Hey Uçan Spagetti Canavarı, sen bana sabır ver! Başbakan da kah Libya’ya öğüt veriyor, kah Mısır’ın iç işlerine burnunu sokuyor, cahil cesareti diye ben buna derim. Lan sen nesin ki kime neye lider oluyorsun?! Anca soyunursun, Amerika ve İsrail de gelir yatağa girersin.

Sinirlerim bozuldu… Şu Orta Doğu haritasına bakın da en azından coğrafya bilginiz gelişsin azıcık. Orta Doğu aşağı Orta Doğu yukarı geziyorsunuz, bari nasıl bir bölgeden bahsediyorsunuz azıcık fikriniz olsun.

Haydin kaçtım ben.

Öperce.


"Cennet cennet dedikleri
Bir kaç melek bir de huri
İsteyene ver sen onu
Bana bilim gerek bilim"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder